517-730-044 / ul. Królowej Jadwigi 19/54 / 11-500 Giżycko cogito.gizycko@gmail.com

Kadra Przedszkola

Dyrektor Przedszkola

mgr Dorota Kubacka-Kołowska

 

Wykształcenie i doświadczenie:

w 2006 roku rozpoczęłam studia dzienne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyłam je z tytułem magistra w 2011 roku zdobywając kwalifikacje w trzech specjalizacjach: nauczanie wczesnoszkolne, nauczanie przedszkolne, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Podczas studiów byłam aktywnym członkiem Stowarzyszenia “JESTEM” i poznałam, czym w praktyce jest Metoda Skoncentrowana na Rozwiązaniach. Odbyłam praktyki w jednej z dwóch wówczas istniejących szkół terapeutycznych pokazujących, że we wczesnych latach życia Dziecka można zrobić najwięcej. Po pięciu latach, dnia 01.09.2011 roku stanęłam w progu sali przedszkolnej. Wtedy zaczęła się prawdziwa pedagogika i to wszystko, co mnie kształtowało i sprawiło, że po tej niespełna dekadzie jestem w tym miejscu. Jestem w Cogito. JESTEM COGITO.

Oczywiście na przestrzeni lat zdobywałam dalsze wykształcenie, drugi tytuł magistra, tytuł mediatora, obecnie zdobywam kwalifikacje oligofrenopedagoga. Zdobyłam kwalifikacje z zakresu zarządzania oświatą, dające uprawnienia do zajmowania stanowiska dyrektora w placówkach oświatowych. Jako wielka zwolenniczka metody profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej ukończyłam I i II kurs z zakresu Dziecięcej Matematyki. Metodę dr Marii Montessori zgłębiałam literaturą i własnymi poszukiwaniami po to, aby zwieńczyć to najlepszym kursem prowadzonym przez Polski Instytut Montessori.

Natomiast swoje podejście wychowawcze budowałam na poczuciu, że Dziecko jest zawsze wielkim darem, należy mu się szacunek, zrozumienie i bycie prawdziwym. Należy mu się przepraszam, gdy zrobimy coś nie tak. Należy mu się wiedza o naszych potrzebach i granicach po to żeby mogło wejść z nami w bezpieczną relację.

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje pracę w trzech różnych przedszkolach (bardzo duże przedszkole wielkomiejskie, przedszkole gminne i mały oddział przedszkolny) Pracowałam, jako nauczyciel, oraz jako dyrektor do spraw pedagogicznych. Przebyłam fantastyczną drogę, na której spotkałam ludzi dzielących się swoją wiedzą i pasją. Wielu ludzi, którzy dali mi szansę. Najpierw młodej absolwentce żeby została nauczycielką i uwierzyła, że to jej miejsce, potem nauczycielce żeby została dyrektorką i uwierzyła, że sobie poradzi. Tym wszystkim osobom dziękuję i w pewnym sensie zabieram ze sobą bo to nie jest moja nowa droga tylko dalsza droga. Dziś sama daję sobie szansę bo wiem, że to moje miejsce i wiem, że sobie poradzę.

 

 

 

 

A dlaczego ta droga to droga Montessori?

Kiedy dostanie się szansę to ma się wszystko, a pedagogika Montessori daje ją każdemu Dziecku, ponieważ jeżeli dziś nie jest gotowe to nie traci szansy. Jutro tu wróci i spotka to samo, a ja będę obok. Dziś też byłam i obserwowałam. Jutro też będę i będę towarzyszyć. Będzie odpowiednio dużo czasu, odpowiednio dużo prób, odpowiednio dużo zaangażowania. Będzie wszystko, co potrzebne!

Montessori to wbrew laickiej opinii nie “samowolka” tylko wolność z zachowaniem samokontroli, samodyscypliny i automotywacji. W pedagogice Montessori są zasady, które po przyjęciu są czymś bardzo ważnym. Nie można ich lekceważyć ani niweczyć pracy własnej i innych. To kolejny wyraz szacunku. Tak samo traktuję swoją pracę. Społeczność przedszkola tworzą Dzieci, Rodzice, nauczyciele/ nauczycielki (nie przedszkolanki), asystenci nauczycieli, dyrektor. Wszyscy pozostają w relacji wzajemnego szacunku, a znane im zasady dają poczucie ładu, właściwego porządku i bezpieczeństwa. 

P./S.

Każdy, kto mnie pozna przekona się, że mówię zbyt dużo, a cały paradoks tkwi w tym, że tylko przy Dzieciach potrafię przestać mówić 🙂

Nauczyciele: osoby chętne dołączyć do naszej montessoriańskiej społeczności zapraszamy do składania aplikacji.

Wymagania niezbędne to

-prawdziwe, szczere i głębokie przekonanie “Jestem świetną nauczycielką przedszkola!”

-wykształcenie kierunkowe uprawniające do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowania przedszkolnego,

-znajomość i “czucie” pedagogiki Montessori,

-wykształcenie montessoriańskie (lub gotowość podjęcia),

– bardzo wysoka kultura osobista.

Dodatkowe wymagania:

– Jeżeli spełniony jest punkt pierwszy i potrafisz odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego?”  to nic dodatkowego nie potrzebuję i czekam na Ciebie!

 

Przyjmujemy również CV na stanowisko: asystent nauczyciela

Wymagania:

-prawdziwe, szczere i głębokie przekonanie “Jestem stworzona/ny do pracy z Dziećmi”

– znajomość głównych założeń pedagogiki Montessori (lub gotowość do poznania)

-umiejętność rozmowy z Dziećmi bez używania komunikatów zawierających groźbę kary lub obietnicę nagrody

-bardzo wysoka kultura osobista.

Dodatkowe wymagania:

–  Jeżeli spełniony jest punkt pierwszy i potrafisz odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego?”  to nic dodatkowego nie potrzebuję i czekam na Ciebie!

Zapraszamy do składania CV

Zastrzegamy sobie prawo do odpowiadania na wybrane zgłoszenia. Brak zgody na przetwarzanie DO zgodnie z RODO odrzuca zgłoszenie z powodu braku możliwości jego przetwarzania.

Share This